Site içi SEO, (on page SEO) internet yardımcısıyla yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen bütün web siteleri için genellikle önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına birebir aynı olmasını sağlayarak, kullanıcıların gerçekleştirdiği arama sorgularında sayfaların ön sıralarda çıkmasına yardımcı olur. Bu da organik olarak web sitesine trafik yönlendirme de önemli bir platformda olduğu için e-ticaret firmaları için bu çalışmaların doğru yapılması, geri dönüşümü çoğaltmada fırsat yaratır.
SEO çalışmaları site içinde olduğu gibi site dışında da yapılır.
SEO kelimesi "Search Engine Optimization" kelimelerinin baş harfleri ile oluşur. Türkçe anlamı, arama motoru optimizasyonu ile adlandırılır. SEO çalışmasına bakacak olursak; isminden de anlaşılacağı üzere, internet projelerinin arama motorlarına belli başlı kurallar ile uygun hale getirilmesi ve bu sayede sitelerin arama motorlarında üst taraflarda çıkmasını sağlayan çalışma olarak adlandırabiliriz. SEO ile web siteleri, Google ilk olarak tüm arama motorlarında görünür olur ve trafikleri artırır.
SEO Çalışması Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler
Google ile entegrasyonu sağlamalıyız. Sitenize özel olarak sizin oluşturduğunuz Google hesabınız ile Google indexlerinizi oluşturunuz. Daha sonra Google Search Console araçlarına katılımını sağlayın bu işlem doğrulama gerektirecektir. Webmaster Tools ile sitenin coğrafi konumu ayarlanır. Site haritaları(sitemap.xml) yine öyle eklenir ve Google Analytics kaydı yapılır ve bu sayede sitenizdeki veriler takip edilmeye başlar.
Meta Tag'ları kısa ve öz olarak oluşturmalıyız. SEO 'da önemli bir yeri olan "Title", oluşturacağınız doğru bir başlık ile aramalarda yükselmenize yardımcı olur. Sitenizin konusuna ve içeriğine, hangi hizmeti verdiğinize uygun olarak anahtar kelimenizle güçlü ve kesin karakter boşluğu genelde bu 80 karakter olacak şekilde bir başlık oluşturulmalıdır. Bu sınır aşıldığı zaman arama motorları tarafından pek önemsenmez ve size bir fayda sağlamaz. Buna yakın bir öneme sahip olan site Description(Site açıklaması) web sitenizi tanıtan ve 160 karakter aralığında ve hedef kelimenizin olacağı açıklama bölümüdür. Bu kısımda yapılan en büyük yanlışlardan biri de hedef kelimelerle açıklama kısmının doldurulmasıdır.
Web sitenize girilen içerikler özgün ve kullanıcıya fayda sağlayacak bir içerik olmalıdır. Bu içerikler belirli aralıklarla ve planlı bir şekilde doğru başlık ve görseller ile düzenlenmelidir. Aynı anda fazla sayıda içerik girilirse bu durum güzel karşılanmaz.
Gelişen internet dünyasında belirli bir hedefiniz var ise çalışmalara dikkat etmelisiniz ve ziyaretçileriniz için geribildirim göndermesini sağlayıp onların görüşlerine önem veriniz. Ziyaretçilerin içeriklere, sayfalara rahatça ulaşmasını sağlayınız.
Site hızına ve platformlara uygun görünüm sağlamalısınız. Mobil ziyaretçilerinize sitenizde güzel bir deneyim yaşamaları halinde Seo puanınıza katkı sağlayıp mobil aramalarda sıranızı etkiler.
Sitenizin rakiplerinizin sizlerin önüne geçebilmesi için daha iyi içerik ve hizmet üretip, rakiplerinizi gözden geçirip ve siteler arasında karşılaştırılıp önde olabilirisiniz.
İç SEO Çalışması Nasıl Yapılır?
Site içi SEO bir kalite çalışmasıdır. Google botlarının rahat gezindiği ve kullanıcının uzun süredir geçirdiği siteler kalite kavramına örnektir. Arama motorları web sitelerine, bazı kurallar dahilinde, kalite puanları verir. Bu kalite puanlarını etkileyen ama maddeler; sitemizin geneli olarak kullandığımız metin ve görsel olan içeriklerimiz, temiz ve hızlı kod yapısı, kullanıcı dostu ara yüz ve belli başlı arama motoru etiketleridir. Bu site içi optimizasyonunda temel amacımız kaliteli ve kullanıcı yararı olduğumuzu arama motoruna kanıtlamak ve arama motorlarına sitemizi tarayabilmesi için yardımcı olmaktır.
Dış SEO Çalışması Nasıl Yapılır?
Dış SEO çalışması, isminden de anlaşıldığı üzere site dışında gerçekleşen tüm etkileşimi ve paylaşımı içeren çalışmalardır. Bu çalışmayı, internet projelerinin popülaritesini ve bilinirliğini çoğaltmak olarak da düşünebiliriz. Site dışı SEO, bir o kadar hassas ve dikkat edilmesi gereken bir konudur. Bu SEO çalışmalarında yapılan en büyük hataların yapıldığı ve sitelerin Google'dan silinmesine kadar giden yolun en büyük nedenler; Google'ı kandırmaya tarafta yapılan site dışı paylaşımları gösterebiliriz. Doğallıktan uzak ve suni popülerlik ile oluşturulan site dışı çalışmalar, bugün olmasa ilerde bir zamanda sitemizi tehlikeye atacaktır. Google, bu gibi suni paylaşımları tespit edip, üst düzey performans gösterir. Bu tespitlere olumsuzluğa maruz kalan web siteleri, zamanla sıralamalarda kayıplar yaşayıp, geri dönüşü zor olan yola girer.
Domain Otoritesi Nedir?
Domain otoritesi, Moz tarafından geliştirilen ve web sitelerine 1’den 100’e kadar puan veren bir sistemdir. Bu ölçüm sistemi web sitelerinin arama motorlarında ne kadar iyi sıralama alacağını tahmin etmek için kullanılır. İki web sitesini birbiri ile karşılaştırmak için kullanabileceği gibi bir web sitesinin zaman içerisindeki gücünü ölçmek için de kullanılır. Moz bu değeri diğer link ölçme araçlarının ölçümlediği kök domainler, toplam link sayısı, MozRank ve MozTrust skorları gibi ölçüm kıstaslarını bir skorda toplayıp ölçer.
Domain otoritesinin belirlenmesinde Google algoritmalarının nasıl çalıştığını öğrenip arama sonuçlarının oluşturma yönetiminu çözen kendi kendine öğrenen araçlar kullanılır. Hesaplama sırasında 40’tan fazla sinyal kullanılması nedeni ile web sitelerinin Domain otoritesini zamanla dalgalanır. Bu nedenle Domain Otoritesini SEO çalışmalarını ölçmek için bir araç kullanmak sağlık açısından iyi değildir. En iyi kullanım amacı başka web siteleriyle rekabet etmek için bir karşılaştırma aracı olarak kullanmak en doğrusu.
Sayfa Otoritesi Nedir?
Sayfa itibarı (PA), Moz tarafından geliştirildi. Belirli bir sayfanın arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) ne kadar iyi sıralanacağını gören bir puandır. Bu sayfa itibarı puanları 1 ile 100 arasında değişiyor. Daha yüksek puanlar ise yüksek bir sıralama yeteneğine karşılık gelir.
Sayfa itibarı, web dizinindeki verilere dayanır. Onlarca faktörü dikkate alır. Etki alanı otoritesi gibi karşı koyduğumuz birçok SERP arasındaki sıralamalarla daha güzel şekilde eşleşen algoritmayı tanımlamak için bir makine öğrenme modeli kullanılır. Daha sonra o belirli hesaplamayı kullanıp sayfa itibarı puanları oluşturulur.
Sayfa itibarının nasıl hesaplandığı, arama sonuçlarında araştırma yaparken ve hangi sayfaların daha iyi olduğunu belirlerken en iyi karşılaştırmalı ölçüm olarak kullanılır.
Sayfa itibarı, etki alanı otoritesi ile yine aynı olarak hesaplanır. Bireysel sayfa düzenindedir. Sayfa itibarı, Mozcape wep dizinindeki verilere dayanır. Bağlantı sayıları ile diğer faktörleri toplamda 40'tan fazla içeriyor.
Etki alanı otoritesi gibi, sayfa otoritesi de bir makine öğrenme algoritması kullanarak hesaplanır. Bu sebeple de algoritmaya beslenen veriler değiştikçe dalgalanıyor. Bu nedenle, herhangi bir sayfanın sıralandığı "puanlayan" mutlak bir değere karşılık bazı sayfalarla karşılaştırmak için sayfa otoritesini göreceli bir ölçü olarak kullanmak daha doğrudur.
Alexa Sıralaması Nedir ve Google Sıralamasını Etkiler mi?
Her web site yöneticisi gibi internette başarılı olmak sizinde hayaliniz olabilir. Bu başarının gelip gelmediğini kontrol etmenizi sağlayacak araçlardan biri de Alexa sıralamasıdır. Alexa sıralamasında ilerlemek, hile yapılmadığı sürece olduğu kadar zordur. Bunlar sektöre göre de değişiyor. Alexa toolbar kullanmayan kullanıcılar, yani web işlerinden uzak olanlar web sitenizi ziyaret ediyorlarsa, ziyaretçiniz yüksek olsa bile, Alexa sıralaması düşük olur.
Alexa sıralaması, global çapta bir sıralama türlerinden biridir. İnternetin devi Google'dan en küçük ve ziyaretçisi daha az web sitesine kadar tüm siteyi puanlayan bir sistemdir.
Alexa google sıralamasını etkilemez. Google sıralamada farklı yollar dener. Anahtar kelimenizi önce ilk sıralara yakın alır. Sitenize giden ziyaretçilerin kalma süresi, sayfa gezintileri ve tekrar dönüş yapıp yapmadığını kontrol eder. Bu değerler iyi ise sizi bir ön sıraya atar ve bunu birçok kelimede tekrar eder.