Blockchain, Yapay Zeka, Metaverse, Web Yazılım, Siber Güvenlik, Mobil Uygulama ve Seo Hizmetleri - Şanlıurfa Yazılım
Lokal Seo Nedir?
Buradasınız: Anasayfa / Blog
15 Haziran 2022, Çarşamba | Okunma Sayısı: 1178
Lokal Seo Nedir?
Lokal SEO, bir firma kendisine en yakın bireylere erişmek istediğinde üzerinde çalışılması gereken en önemli optimizasyon stratejilerinden biridir. Bu SEO çalışmaları sayesinde bölgenizde referans haline gelmeniz söz konusudur.
Lokal Seo Nedir?

Lokal SEO, bir firma kendisine en yakın bireylere erişmek istediğinde üzerinde çalışılması gereken en önemli optimizasyon stratejilerinden biridir. Bu SEO çalışmaları sayesinde bölgenizde referans haline gelmeniz söz konusudur. Böylece belirli bir ürün ya da hizmete gereksinim duyan yeni müşterileri firmanıza çekebilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu stratejileri bildiğiniz üzere dijital pazarlama hususunda son derece önemlidir. Lokal SEO stratejileri ile belirli bir zamanda belirli bir bölgede çözüm arayan kişilerin firmanızı bulabilmesi için işletmenizin organik konumunun iyileştirilmesi söz konusu olabilecektir.

Her arama motorunun sonuç sayfalarında iyi bir konum elde etmek, işletmenizin daha fazla görünürlük kazanmasını destekleyecektir. Bu da demek oluyor ki lokal SEO uygulamaları ile yeni müşteriler elde etmeniz kaçınılmazdır.

Lokal SEO Ne Anlama Gelir?

Yerel SEO olarak da bilinen lokal SEO, müşteriler belirli bir lokasyon içinde çözümler aradığında ya da etrafındaki en alakalı seçeneği bulmak istediğinde bir firmanın konumunu iyileştirmeye çalışan pek çok farklı arama motoru optimizasyonu stratejisidir.

Yerel Seo Çalışması

Bu çeşit bir optimizasyon, sitenin sayfasına çok fazla odaklanmaz. Yerel SEO uygulamaları coğrafi bir bileşen içeren aramalar için tasarlanmıştır. Normal SEO çalışmalarından farkı da budur. Yerel işletmeleri arayan, Beyoğlu pastane, Taksim otel gibi belirli bir bölgeyi işaret eden kullanıcının konumu, yerel arama algoritmasını tetikler. Bu durum sonuç olarak; Google’ın sonuçlarını görüntüleme şeklini değiştirir.

Bu tür bir arama kesin bir görünüm sunar. Google’ın bu noktadaki amacı, etkileşimler sırasında daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmaktır. Bu nedenle tüm çalışmalarını mümkün olan en yüksek hızda daha iyi sonuçları garanti etmeye adamaktadır.

Bir kişi örneğin Google’da bir restoran ya da otel aradığında, SERP bu kişinin büyük olasılıkla bulunduğu yere yakın seçeneklere ihtiyacı olduğunu anlar. Bu yüzden de kullanıcının konumu, sonuçları filtrelemek ve sınıflandırmak için ilgili bir faktör haline gelir. Çünkü kullanıcının gereksinim duyduğu seçeneği ilk konumlarda hızlı bir şekilde bulmasına yardımcı olur.

Mobil cihazlarda aramaların artması ile beraber lokal SEO teknikleri Google için çok önemli hale geldi. Akıllı telefonlar bizlere her yerde eşlik ediyor. Bu sebeple kullanıcılar, arama motorunun, konuma göre gerçek zamanlı olarak ilgili yanıtları sunabilecek bir zekaya sahip olmasını talep ediyor.

Firmanızın lokal aramalarda görünme şansını artırmak için Lokal SEO işlemlerinin, Google’a bu kullanıcıların bulunduğu bölgeler için optimize edildiğinizi göstermesi ve bu yerlerde alakalı bir işletme olduğunuzu söylemesi gerekir.

Lokal SEO’nun Faydaları Nelerdir?

Google, kullanıcılarının şehirlerini keşfetmelerine giderek daha fazla destek oluyor. Günümüzde dünya dijitalleşse de, insanlar seyahat ettiklerinde ya da evlerine yakın bir restoran aradıklarında lokal SEO devreye giriyor. Bu yüzden arama motoru, kullanıcıların gerçek yaşamlarında somut çözümler bulmaları için arama deneyimini iyileştirmeye odaklanıyor.

Lokal SEO’ya yatırım, firmaların konumlarını iyileştirmeleri ve bu insanların önünde sahip oldukları görünürlüğü artırmaları için altın bir fırsat olarak lanse edilebilir.

Etkilediği kullanıcı türünden bağımsız olarak herhangi bir SEO stratejisinin sağladığı ana fayda, görünürlüğünüzü artırmasıdır. Lokal aramalar için optimizasyon uygulamaları, bir firmanın belirli bir coğrafi konumdaki birçok rakibi arasında konumlandırılmasına yardımcı olarak markanızın web’deki görünürlüğünü artırır.

Lokal SEO sayesinde müşterinin arama deneyimi, şirketle iletişime çok yakın bir aşamayı temsil eder. Arama sonuçları, eyleme yol açan kararların temelini oluşturur. Kişi işletmeyle iletişime geçebilir, diğer kullanıcıların incelemelerini görebilir, firmanın fotoğraflarını görebilir ve adrese nasıl ulaşabileceğini öğrenebilir.

İşletmenizin lokal SEO çalışmaları yapıldıysa, ilk sıralarda görünmeniz muhtemeldir. Bu da size tüketim ya da satın almak için iyi bir seçenek olma şansı sunacaktır.

Bir Google aramasının sonuçlarını gören tüketici için, ilk sıralarda görünen bağlantılar en güvenilir olanlardır. Sonuç olarak; bu sıralamanın en üstünde yer almak, arama motorlarının güvenini kazanmış olmak anlamına gelir. Yerel aramalar söz konusu olduğunda bunlar sizi rekabetinizin üzerine çıkaracağı için bölgenizdeki sektörde otoritenizi daha da güçlendirecektir.

Lokal aramalar, şehirlerdeki yeni işletmeleri keşfetmenin en iyi yollarından biridir. Bölgesindeki mağazaları, restoranları ve çeşitli firmaları daha önce duymamış olanlar, lokal aramalar yoluyla bu işletmeleri kolayca keşfedebilirler. Bu yüzden lokal SEO, başka kanallara yatırım yapmanıza gerek kalmadan yeni müşteriler elde etmenize olanak tanıyan bir stratejidir.

Detaylı Bilgi İçin Bizi Arayın