22 Haziran 2022, Çarşamba | Okunma Sayısı: 1224
SEM, arama motoru pazarlamacılığının baş harflerini temsil eder ve arama motoru pazarlaması şeklinde de isimlendirilir. SEM normalde ücretli arama motoru reklam kampanyalarını belirtmek için kullanılır.
SEM, arama motoru pazarlamacılığının baş harflerini temsil eder ve arama motoru pazarlaması şeklinde de isimlendirilir. SEM normalde ücretli arama motoru reklam kampanyalarını belirtmek için kullanılır. Ancak gerçek şu ki, tanımı ücretli olsun ya da olmasın bir arama motorunda gerçekleşen tüm bu pazarlama eylemlerini kapsayabilir. SEM nedir ve ne işe yarar detaylıca açıklayalım.
SEM Nedir?
SEM ya da arama motoru pazarlaması terimi, birçok insanın aklını karıştırır. Genel olarak, arama motoru aracılığı ile web sitelerinin görünürlüğünü optimize etmemize yardımcı olan araçlar, teknikler ve stratejiler kümesine SEM diyoruz.
Bu işlem ile aradığımız şey, bir kullanıcı firmamız ile ilgili anahtar kelimeleri aradığında, Google ve benzeri arama motorlarının arama sonuçlarında daha iyi konumlanmış görünmek. Çoğunlukla Google ve diğer arama motoru sayfaları iki tür sonuçlar gösterir:
- Organik ve doğal sonuçlar: Hangilerinin gösterileceğini bilmek için arama motoru, belirli bir sorguya en iyi yanıt verebilecek web sitelerinin hangileri olduğunu söyleyen bir algoritma kullanır. Örneğin, Google’ın algoritması öncelikle alaka düzeyine ve yetkiye dayanmaktadır. Listelerde organik olarak konumlandırılmak için kullanılan teknikler ve araçlar ise SEO stratejileri olarak bilinir.
- Ödeme sonuçları: Genellikle üstte ve sağdaki bir sütunda görüntülenirler. Organik listelemelerin aksine, burada reklam verenin aldığı her tıklama için bir miktar ödeme yapması gerekir. SEM nedir sorusu burada da devreye girer. Arama motoru reklamlarını satın alarak trafik elde etmek için Google ADS gibi arama motoru reklamcılığı çözümlerine başvurmanız gerekir. Bu da tam anlamıyla SEM stratejilerini tanımlar.
Arama motoru pazarlaması, hem SEO tekniklerini hem de arama motoru reklamcılığını kapsar. Ancak pratikte çoğu pazarlamacı SEM’i sadece arama motoru reklamcılığına, yani ücretli sonuçlara atıfta bulunmak için kullanır.
Önemli SEM Kavramları
Kavramları bakımından SEM nedir açıklayalım. Günümüzde SEM, şirketler için gereklidir. Ancak, SEO gibi diğer araçlarla birlikte kullanıldığında çok daha güçlüdür. SEM kavramları ise şu şekilde açıklanabilir:
- SEM ve SEO: Birleşik bir strateji, hedeflerinize daha kolay şekilde erişmenize yardımcı olacaktır. Kısa vadede SEM ile orta-uzun vadede SEO ile amaçlarınıza ulaşmanız söz konusu olabilir. Ayrıca, akıllı bir anahtar kelime çalışması sayesinde, her iki stratejiyi de aynı anda devreye sokabilirsiniz.
- SEM konumlandırma: Kampanyalarınızı Google ADS’de ya da diğer arama motorlarında başlattığınızda, reklamlarınızın görünmek için sürekli bir teklifle rekabet ettiğini unutmamalısınız. Google’ın reklam alanlarında görünmek için kampanyalarınızı ve reklamlarınızı sürekli olarak optimize etmelisiniz.
- SEM kampanyası: Kampanyalarınızı her daim optimize edin. Çünkü SEM, çoğu zaman teklifte kimin en fazla parayı sunduğuyla değil, hedef kitlenin en çok ilgisini çeken kampanyayı kimin nasıl oluşturacağını bildiği ile ilgilidir. İyi bir SEM kampanyası ile kısa sürede hedeflerinize ulaşabilir ve yeni kitlelere erişebilirsiniz.
- Arama motoru pazarlaması: SEM nedir diyenler için bu kavram da oldukça önemli. SEM esasen arama motorlarına uygulanan ve odaklanan şeydir. Google gibi arama motorlarında en iyi kampanyaları nasıl yürüteceğinizi öğrenmelisiniz. Bu sayede hedef kitlenize ulaşmanız çok daha kolay olacaktır.
SEM Uygulamalarının Faydaları Nelerdir?
SEM nedir açıkladıktan sonra, SEM’in işletmenize olan katkılarından söz edelim. SEM’i dijital pazarlama stratejilerinize dahil etmenin birçok nedeni var. Bu stratejilerin en önemli faydaları:
- Sayfanıza yüksek nitelikli trafik çekmenize olanak tanır. Dijital pazarlama uygulamalarının amaçlarından biri, doğru kullanıcıları siteye çekmektir. Arama motoru pazarlaması, kullanıcıların dikkatini çekmede ve tıklama oluşturmada çok etkilidir. Kullanıcıların aradıkları kelimelere göre filtrelenmesine izin vererek, bu trafiğin potansiyel olarak işletmenizle ilgilenen kişilerden oluşmasını sağlar.
- Markanızı tüm dünyada bilinir hale getirin. Kendinizi Google’ın en üstüne yerleştirmek, markanız için görünürlük kazanmanın harika bir yoludur. Kullanıcı reklamınıza tıklamasa bile sayfanızı ilk etapta görmek, onu çözmek istediği ihtiyaçla ilişkilendirecektir.
- Dönüşümler elde edin. Google ADS, dönüşümleri ölçmek ve böylece reklamlarınızın gerçekten etkili olmasını sağlamak için her türlü olanağı sunar.
- Bütçenizi ayarlayabilirsiniz. Arama motoru reklamcılık çözümleri, bütçeyi istediğiniz zaman ihtiyaçlarınıza göre ayarlama olanağı ile büyük bir potansiyel erişimi birleştirir. Bunun için fazla bir başlangıç yatırımına gereksinim duymazsınız. Bu nedenle de küçük ve orta çaplı firmalar için de SEM oldukça uygundur.