. Açık kaynaklı yazılımlar ücretsizdir. Fakat yüzde 100 ücretsiz bir e-ticaret sayfası oluşturmak söz konusu olmamaktadır. Platformun kendisi ücretsiz olsa dahi SSL, hosting, gibi detaylar için ödeme yapmanız gerekebilir. Peki, e-ticaret eklentileri ve yazılımları neler?
WooCommerce, çevrimiçi mağazaların oluşturulmasına ve yönetilmesine izin veren bir e-ticaret platformudur. Ücretsiz e-ticaret yazılımları arasında son derece popülerdir. WooCommerce, 2011 yılında özgür ve açık kaynaklı bir yazılım olarak ortaya çıktı. Bu, gezinmesi kolay bir arayüz aracılığıyla çevrimiçi mağazanızı tamamen özelleştirmenize olanak tanır. Kullanım kolaylığı en çok tekrarlanan avantajlarından biridir. 2 saatten daha kısa bir sürede tamamen işlevsel bir WooCommerce çevrimiçi mağazası oluşturabilirsiniz.
WooCommerce, sunucunuza yükleyeceğiniz klasörler halinde düzenlenmiş, tamamen ücretsiz bir HTML, CSS, PHP ve JS kodu paketidir. WordPress web sitenizde aktifleştirdiğinizde her şey otomatik olarak çalışır. Yalnızca bir ürün yüklemeniz ve bir ödeme ağ geçidi bağlamanız gerekecek. Ve sadece bu değil, açık kaynak olduğundan, çevrimiçi mağazanızın ihtiyaçlarına göre temel dosyalarını istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.
Popüler e-ticaret yazılımı olan WooCommerce temel dosyalarında kendi başınıza yapabileceğiniz teknik değişikliklerin bir kısmına değindik. Şunu da söylemeliyiz ki WooCommerce ile web sitenizde %100 özelleştirilebilen estetik detaylar barındırır. Ayrıca, WooCommerce'in bu avantajı, teknik değildir ve kullanıcıya çok odaklanan bir şekilde sunulmuştur. Çünkü kullandığınız şablona veya sayfa oluşturucuya bağlı olarak, kişiselleştirme panelinden WooCommerce ile web siteniz üzerinde harikalar yaratabilirsiniz.
WooCommerce'i kurduktan sonra, Sepet, bireysel ürün ve genel olarak web sitenize yeni eklenen tüm sayfalardaki Ödeme ayrıntılarını değiştirmeniz mümkün. Teknik anlamda biraz daha ileri bir düzeye sahipseniz, çevrimiçi mağazanızın özelleştirmesinde bir adım daha ileri gitmek için her zaman CSS ve HTML kullanabilirsiniz.
WooCommerce’de birkaç çevrimiçi mağaza türü vardır:
Gördüğünüz gibi, WooCommerce yalnızca hepimizin bildiği "tipik" bir çevrimiçi mağaza oluşturmanıza izin vermekle kalmaz, aynı zamanda web sitenizde satmak istediğiniz iş modeline ve ürün türüne tamamen uyum sağlar. Bu uyarlama, genellikle WooCommerce için eklentiler ile yapılır.
WooCommerce'in arkasındaki şirket, eklentilerini kullanan herkesin gizliliğini ve güvenliğini çok ciddiye alır, bu nedenle içiniz rahat olabilir. Bu kadar yaygın olarak kullanılan ve iyi bilinen bir eklenti olduğundan, WooCommerce ile ilgili bir sorununuz veya belirli bir probleminiz olduğunda, yapmanız gereken tek şey Google'da basit bir arama yapmaktır. WooCommerce topluluğunun yanıtlarını da inceleyerek sorunlarınızı kısa sürede halledebilirsiniz. WooCommerce topluluğunda sadece sahip olduğunuz olası sorunlara cevaplar veya çözümler bulmakla kalmayacak, aynı zamanda WooCommerce dünyasıyla ilgili birçok öğretici, kılavuz, belge ve birçok öğe bulabileceksiniz. Ayrıca burada, herhangi bir web sitesinde WooCommerce'in doğru kurulumunu ve yapılandırmasını gerçekleştirmek için birçok kaynak bulacaksınız.
Kendi başına, web sitenize yüklenen ve etkinleştirilen WooCommerce, birçok alanda teknik ve kullanılabilirlik düzeyinde çok şey sunar. Bunlar, WooCommerce'in bir avantajı olarak kabul edilir, WooCommerce ile sorunsuz bir şekilde entegre olan üçüncü taraf uzantıları ve eklentileri ile hala çok daha fazlasını elde edebilirsiniz. Örneğin, ödeme ağ geçidinizde PayPal veya Stripe kullanıyorsanız, çevrimiçi mağazanızda her iki hesabı "bağlamak" için kullandığınız belirli platformun belirli uzantısını indirmeniz gerekir.
WooCommerce'in ilk yapılandırması genellikle yazılımcılar tarafından gerçekleştirilir. Çünkü birkaç hizmeti bağlamanız ve mağazanızın içeriğini web'inizin herkese açık bölümünde istediğiniz gibi görüntülemeniz gerekir. Bununla birlikte, WooCommerce'in kendisini çevrimiçi mağazanın yöneticisi veya müşteri olarak kullanma gerçeği çok basit ve sezgiseldir. Çoğu durumda, bir ürün yüklerken veya çevrimiçi mağazada ödeme yaparken WooCommerce belgelerini okumanız gerekmeyecektir, çünkü çok sezgisel ve kullanımı kolaydır.
Ücretsiz e-ticaret yazılımları arasında son derece popüler olan Magento, bir çevrimiçi mağazanın tasarımı ve geliştirilmesi için eksiksiz bir araçtır ve pazarlama ve web konumlandırma dahil olmak üzere farklı alanlarının gelişmiş yönetimine olanak tanır. Bu CMS, herhangi bir e-ticaret projesinin ihtiyaçlarına uyum sağlayan özelleştirilebilir ve ölçeklenebilir bir çözümdür.
Magento'yu şu anda e-ticaret geliştirme için en yaygın kullanılan CMS'lerden biri yapan ana özellikler şunlardır:
Magento'yu kurmak ve yapılandırmak karmaşık değildir ve bir çevrimiçi mağaza başlatmak için gelişmiş teknik bilgi gerekmez. Platform, tüm özelliklerine erişimi ve bunların kullanımını önemli ölçüde kolaylaştıran basit ve sezgisel bir yönetim paneli kullanır. Ek olarak, görsel, sürükle ve bırak tasarımı eklemek için eklentiler kurulabilir, bu da geliştirmeyi hızlandırır.
Ürün sayfası, bir e-ticaret içindeki en önemli unsurlardan biridir. Magento ile müşteri için satın alma kararını kolaylaştırmak adına gerekli tüm bilgileri (başlık, açıklama, resimler, videolar, ilgili ürünler vb.) içeren gelişmiş bir ürün dosyası oluşturabilirsiniz.
Magento, büyük hacimli ürünleri işleyen ve yüksek düzeyde web trafiğini destekleyen büyük çevrimiçi mağazalar oluşturmayı amaçlamaktadır. Magento, 1 milyona kadar ürünü destekler ve saatte 80.000'e kadar siparişi yönetme yeteneğine sahiptir, onu piyasadaki en güçlü CMS yapan etkileyici rakamlar, büyük e-ticaret oluşturma projeleri için idealdir.
Magento'nun en büyük avantajlarından biri, mağazayı daha iyi yönetmek ve işin geri kalanıyla uyumlu hale getirmek için harici araçlarla entegrasyonudur. Magento ile halihazırda fiziksel mağazaları olan işletmelerin çevrimiçi ticaretini işletme yapısı içine entegre etmeleri daha kolaydır.
Magento, müşteri davranışını incelemek ve mağaza istatistiklerini sorgulamak için Google Analytics ile ve ERP iş yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi veya CRM çözümleri ile sorunsuz bir şekilde entegre olan bir araçtır.
Magento'nun geliştirilmesinde web konumlandırma dikkate alınır. Bu sayede bu platform ile geliştirilen mağazalar, farklı arama motorları ve özellikle Google ile daha uyumlu olmaktadır. Magento ile bir e-ticaret geliştirerek, onu ana web arama motorlarında konumlandırmak daha kolay olacak ve işletmenin internette görünürlüğünü artıracaktır.
Magento ile mobil cihazların (dokunmatik ekranlar ve küçük boyutları gibi) özel özelliklerine uyum sağlayan bir çevrimiçi mağaza tasarlayabilirsiniz. Magento'nun duyarlı tasarımı, müşterilerin akıllı telefonlarından yaptıklarında iyi bir kullanıcı deneyimi ile sanal mağazada işlem yapmalarını sağlar.
Platform, e-Ticaret iş hacmini artırmak için gelişmiş satış tekniklerinin kullanılmasını teşvik eder. Magento ile çapraz satışı teşvik etmek için ilgili ürünleri dahil etmek veya en pahalı ürünleri en yüksek kar marjıyla satmak için yukarı satış stratejileri uygulamak kolaydır.
Herhangi bir çevrimiçi işte güvenlik en önemli unsurlardan biridir, çünkü müşteriye bankacılık ve kişisel verilerini girebilmeleri için güvenli ve güvenilir bir ortam sağlamak gerekir.
Magento'da, platformun birçok güvenlik önlemi ve işlevi olduğundan, ana ödeme ağ geçitleri güvenle kullanılabilir. Ayrıca sürekli geliştirilmekte olan bir proje olduğundan, güvenlik açıklarını ortadan kaldırmak için güvenlik yamalarını içeren ve yeni güvenlik özellikleri içeren düzenli güncellemeler almaktadır.
Aynı yönetim panelinden farklı mağazalar oluşturmak ve yönetmek söz konusu olduğunda Magento'yu sanal mağazaların geliştirilmesi için diğer platformlarla karşılaştırırsak, bu çözümün diğerlerinden ne kadar üstün olduğunu göreceğiz. Magento, birden fazla sanal mağazayı basit ve merkezi bir şekilde yönetmeye hazırdır. Farklı çevrimiçi işletmeleriniz varsa, Magento, farklı e-ticareti aynı anda tek bir merkezi ortamda yönetmek için ideal çözümdür.
PHP tabanlı, açık kaynaklı, kullanıcı dostu ücretsiz e-ticaret yazılımları arasında yer alır. En önemli özelliklerinden biri, birden çok mağazayı tek yerden yönetmenize izin vermesidir. Bu sayede ürünlerinizi farklı mağazalarda farklı fiyatlar ile satışa sunmanız mümkündür. 15 binden fazla uzantı ve temaya sahiptir. Aynı zamanda yirmiden fazla ödeme yöntemi ve sekizden fazla nakliye tekniği sunar. Online firmanız için uygun bir yazılım olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
138 ülkede 900 binden çok web sayfasında kullanılan bu yazılım, ücretsiz e-ticaret yazılımları söz konusu olduğunda bir adım öne çıkar. Herhangi bir çevrimiçi mağaza için idealdir. Güçlü özellikleri ile fark yaratır. Kodlama bilmeyenler için de kullanımı kolaydır. Genel özellikleri şu şekilde açıklanabilir:
E-ticaret sayfanız için çeşitli cihazlardan bu yazılıma kolay bir şekilde erişim sağlayabilirsiniz. Her türlü ekrana duyarlıdır ve aynı zamanda SEO dostu olmasıyla da farkını ortaya koymaktadır.